Bu Blogda Ara

Fotoğrafım
Eskiden kanatlıydı dağlar.İstedikleri zaman uçar diledikleri yerlere konarlardı...... Toprak onların gidiş gelişlerinden öylesine sarsılıyor öylesine inliyordu ki Tanrı SUDRA toprağın haline acıdı ve dağların kanatlarını kesti; Kanatlar bulut oldu..... İşte bulutların dağlara koşması bundandır..... Kimbilir belkide senin bulutun çok yakınında yanıbaşındadır!!!

17 Aralık 2009 Perşembe

GÜZEL BİR PAYLAŞIM


Meyveye gel meyveye!!! Sebzeye gel sebzeye!!! Hala tazeler...
Karpuz olsada yesek dimi:))))
Üzümler her çeşit...işte bunlarla boncuk kaplanıyor örülüp ne zor değilmi?
Arajman sepeti ve çiçekler :))))
borazan çiçeği :)))



Her çarşamba günü (semt pazarı varda orda) olduğu gibi dünde yine anneme gittim. Bu günlerde herşeyi daha dikkatli inceler ve detaylı bakar oldum. Sohbet ederken birden gözüm mutfak masasının üzerinde duran içi örgü dolu çanağa takıldı. Her zaman görüp baktığım bu örgülerle dün bir hayli ilgilendim, hatta abartıp eve getirdim sizlerle paylaşmak için.. Bunlar annemin ben 3 yaşındayken otuz küsür sene önce ördüğü isminin bile olmadığı sadece el işi olarak yaptığı örgüler.

O zaman herkes boş durmamak, bir şeyler ürütmek için el emeği göznuru olarak yaparlarmış; çiçek, meyve, sebze, hatta annesi örmüş olanlar varsa hatırlarlar buzdolabı kapısına tavuk ve elbise örülürdü. Zaman zaman ben o elbiseyi alıp bebeklerime giydirirdim. Bir gün gelip yapılan bu işlerin AMİGURUMİ olarak adlandırılacağını ve de pek çok kişinin bu işten zevk alarak yapıp parada kazanacağını kim bilebilirdi ki ?

Anneciğim ellerine sağlık, iyiki örmüşsün. Allah sana uzun ömürler versin. Annelerimizi Allah başımızdan eksik etmesin inşallah. Herkesin günü güzel geçsin temmennisi ile...

5 yorum:

noyumberry dedi ki...

aminn! hiç kimsenin büyüklerini başından eksik etmesin..benim de annem bu örgülerden örerdi,hemen hemen çok benziyorlar,neredeyse aynılar..:))

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

şulecim amin diyorum anne dileklerine. noyumberry sanada teşekkürler seninde annenin ellerine sağlık...

noyumberry dedi ki...

seni mimledim şekerim :))

Sônia Maria dedi ki...

Olá, amiga!
Adicionei o bloco de tradução que você sugeriu. Passe por lá e veja.
Abraços com carinho,
Sônia Maria

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

thank you sonia...