Bu Blogda Ara

Fotoğrafım
Eskiden kanatlıydı dağlar.İstedikleri zaman uçar diledikleri yerlere konarlardı...... Toprak onların gidiş gelişlerinden öylesine sarsılıyor öylesine inliyordu ki Tanrı SUDRA toprağın haline acıdı ve dağların kanatlarını kesti; Kanatlar bulut oldu..... İşte bulutların dağlara koşması bundandır..... Kimbilir belkide senin bulutun çok yakınında yanıbaşındadır!!!

15 Şubat 2011 Salı

KOKOŞ DIY ELDİVENLERİM

Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ama fırsat bulamadığım için yapamadığım geri dönüşüm eldivenlerimi nihayet gün yüzüne çıkartıp hallettim:))

Yapımı çok kolay, çünkü çoraplardan, süslü dantel, tül gibi basit herkesin evinde elinin altında olan malzemelerden yapılabiliyor. Çorabı ister yeni alın ister eskimiş kullanmadığınız hatta atmak üzere olduğunuz renkli desenli cici çoraplardan da yapabilirsiniz. Evde benim ve eşimin bir sürü giymediği çoraplar var bir yere takılmış kaçmış bende atmaya kıyamamışım belki bir şeyler yaparım diye:) Ben onlardan yapmayı tercih ettim. Çorapların boyuna yine siz karar verin kısada yapabilirsiniz uzunda, ben ilk olarak  kısalarla yapmayı tercih ettim.

Şimdi gelelim malzemelere:
Çorap
dantel
kurdele
boncuk



Yapımına ilk önce çorabın konç dediğimiz yerini kesip iki parçaya ayırarak başlıyoruz




Bu arada resimde gördüğünüz makası vintage olarak kabul ediyorum çünkü eşimin rahmetli anneannesinin çeyiz makası yaklaşık  50 senelik belkide daha fazla.. Kullanacağınız kenar malzemesine göre kurdele veya şerit halinde kestiğiniz dantel olabilir ben dantel kestim.



Çıkan parçanın kenarına kesmiş olduğunuz dantel veya kurdeleyi (neyle süslemek isterseniz )dikiyoruz.



Dantelin üzerini de yine zevkinize göre kurdele boncuk pul her şeyle süsleyebilirsiniz hayalgücünüze kalmış...


ve işte bitmiş hali :))




Ben çok beğendim isteyen baş parmak için parmak yeride yapabilir ben yapmadım:)
Umarım beğenmişsinizdir, çok zevkli 10 dakika sürmedi yapımı.

Acil bir yere giderken kıyafetinize göre eldiveniniz yoksa, eldivensiz çıkmam diyor ve elinizin altında malzememde var diyorsanız hemen yapın giyin çok şık duruyorlar ve hiç kimse neyden yapıldığını anlamayacaktır siz söylemedikçe;)

Hepinize mutlu haftalar diliyorum öpüyorum...
sevgiler.

22 yorum:

mrtha dedi ki...

güzel olmuş ne kadar kolay bir DIY :))

noyumberry dedi ki...

Çok şık olmuş bacım eline sağlık:)
bende de var bir sürü,kızıma süsleyeyim ..öptümm:))

Yeşim dedi ki...

Canım benimm ellerine fikrine sağlık. Bayıldım. Ben de kazak kolundan yapmıştım ama süsü yoktu :) bundan sonra süslü yapayım :)

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

ne kadar güzel birşey bu böyle. hemen yapmak istiyorum(Yani vakit bulur bulmaz). harikasınız.

MiskinKek dedi ki...

Allah seniiiiiiii! Bu ne güzel fikir böyleee :D Çok çok sevdim, hemen anneme bildirdim. Bu akşam bile yapardm dedi ^^

Teşekkürlerrrr

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel fikir.Eline emeğine sağlık.İyi günlerde kullan.Süper olmuş.
Sevgiler:)

aygül dedi ki...

çok hoşşşş olmuşşşş...

aygül dedi ki...

çok hoşş olmuşş...

Mayka dedi ki...

sökülme problemi olmazmı :)

aksungur46 dedi ki...

çok iyi fikir,hele eskiyen çoraplardan ne güzel eldivenler olur.paylaşımın için tşk.ler sevgi ile kalın

GÖNÜL dedi ki...

sevgili serpil süper bir geri dönüşün ellerine sağlık

memolininannesi dedi ki...

çoraptan eldivene güzel dönüşüm...
elinize sağlık...
memolininannesi

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

Sevgili Gök gerçektende kolay bloğuma hoş geldin...

Yap ablacım yap daha güzellerini yaparsın sen:))

Yeşimcim bu daha kolay oluyor bide süsle süperrr işte öptüm tatlım:))

İçimdeki ekip ilk fırsatta yap kış bitiyor...

mis gibi sağol canım seninkileride görelim yapınca annen yayınla:))

şanslım sağol teşekkür ederim beğendiğine sevindim
sevgiler...

aygül teşekkürler..


maykacım benimkilerde olmadı ama istersen yaptığında kenarlarını overlok gibi elinde yapabilirsin:)

aksungur hoşgeldiniz varsa eski çoraplarınız hemen deneyin
sevgiler..

Gönülüm beğendiğine sevindim canım öpüyorum...

memolinin annesi teşekkür ederim
sevgiler..

ozlems.corner dedi ki...

çok şık olmuş ellerine sağlık

allsocute dedi ki...

ayyyy ne hos olmus :)

AsOrTiK dedi ki...

bu tarz eldivenleri beğenerek kullanıyorum ama bu kadar süslü değil benimkiler. birşeyler yapsam iyi olacak:))) esin kaynağı oldunuz, teşekkürler.

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

özlem ve All So Cute teşekkür ederim sizler beğendikçe başka şeyler yapmaya daha çok hevesleniyorum
sevgiler..

asortik her zaman süslü kullanılmıyor zaten gerekince çıkıyor dolaptan:))paylaşımla mutlu edebildiysem ne mutlu bana yeni temanda çok güzel bu arada sade ve ferah...

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel ve orjinal olmuşlar çok çok beğendim. Ellerine fikrine sağlık.

belguzaranne dedi ki...

şık olmuş ıyı gunlerde kullan canım

güner yapku dedi ki...

HARİKASIN BUNA BAYILDIM ÖNÜMÜZDEKİ KIŞ BUNU YAPACAĞIM BEN DE...BLOĞUMA BEKLERİM YAZILARIM EDEBİDİR AMA BİR KATRE DÜŞÜRÜRÜM BELKİ DÜNYANA...EMEĞİNE SAĞLIK:)

belguzaranne dedi ki...

selam canım elıne sağlık ıyı gunlerde kullan

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

handancım teşekkür ederim canım beğendiğine sevindim:)

belgüzarcım teşekkür ederimm..

sevgili güner bloğuma hoş geldin ..o kadar kolay ki yapımı bencede gelecek kış hiç atlama yap derim teşekkürler
sevgiler...