Bu Blogda Ara

Fotoğrafım
Eskiden kanatlıydı dağlar.İstedikleri zaman uçar diledikleri yerlere konarlardı...... Toprak onların gidiş gelişlerinden öylesine sarsılıyor öylesine inliyordu ki Tanrı SUDRA toprağın haline acıdı ve dağların kanatlarını kesti; Kanatlar bulut oldu..... İşte bulutların dağlara koşması bundandır..... Kimbilir belkide senin bulutun çok yakınında yanıbaşındadır!!!

10 Kasım 2009 Salı

TOHUMLAR HEP YEŞERECEK

Benim ihtiraslarım var, hem de pek büyükleri; fakat bu ihtiraslar, yüksek mevkiler işgal etmek veya büyük paralar elde etmek gibi maddî emellerin tatminiyle ilgili bulunmuyor. Ben bu ihtiraslarımın gerçekleşmesini, vatanıma büyük faydaları dokunacak, bana da gerektiği gibi yapılmış bir vazifenin canlı iç rahatlığını verecek büyük bir fikrin başarısında arıyorum. Bütün hayatımın ilkesi, bu olmuştur. Ona çok genç yaşımda sahip oldum ve son nefesime kadar da onu koruyacağım.
***

Ben ölürsem soylu milletimizin beraber yürüdüğümüz yoldan asla ayrılmayacağına eminim; bununla gönlüm rahat!
***

Bir zamanlar gelir, beni unutmak veya unutturmak isteyen gayretler belirebilir. Fikirlerini inkâr edenler ve beni yerenler çıkabilir. Hatta bunlar, benim yakın bildiğim ve inandıklarım arasından bile olabilir. Fakat, ektiğimiz tohumlar o kadar özlü ve kuvvetlidirler ki bu fikirler, Hint'ten, Mısır'dan döner dolaşır gene gelir, verimli neticeleri kalpleri doldurur.
***
K.ATATÜRK

Atam ;


Senin vatan için olan ihtiras ve emellerin şimdi gözlerini mevki ve para bürümüş olanların kötü emelleriyle ve ihtiraslarıyla süslü. Bırak bu mevki sahiplerinin vatana faydası dokunmasını, vatanı yavaş yavaş satıyorlar.Vazifelerinin başında değil vicdan rahatlığı ;koltuk rahatlığında oturuyorlar. Atam seni unutmak ve unuturmak gayreti içindeler, fakat ektiğin tohumlar o kadar güçlü o kadar güçlü ki kimselerin o tohumları biz cumhuriyet çocukları olarak yaşadıkça topraktan sökmeye gücü yetmeyecek ve yaptıkları elbet bir gün ayaklarına dolanacak. Bizler o tohumları söktürmeyeceğiz...



BİR ÇİFT MAVİ GÖZ


Karardı vatan göklerimiz
Karardı talihi Türk’ün,
Akbabalar üşüştü kartal yuvalarına,
Kırılası eller uzandı vatan göklerimize
İndirmek için ayyıldızı
Denizler ötesinden haincesine.
Bir ölüm sessizliğinde dağlar:

Mustafa Kemâl bayrak,
Mustafa Kemal vatan,
Mustafa Kemâl destan,
Mustafa Kemâl bir türkü ağızlarda…

Çanakkale örneği, duygusuz beyinlere,
Mermiler yağdı gökten İnönü’lere,
Yaman aktı Sakarya, yamandı Dumlupınar,
Bir çift mavi göz, güneş oldu ülkemize…




H.İbrahim SAKARYA Duyguna ,yüreğine , kalemine sağlık....

Hiç yorum yok: